V současné době je možné koupit si na internetu prakticky cokoliv. Některé on-line obchody dokonce nabízejí i čerstvé pečivo. Tento druh služby je ale dostupný pouze ve velkých městech typu Praha nebo Brno. Obyvatelé menších aglomerací si musí vystačit s klasickými pekárnami. Jinak se ale tímto způsobem pořídit opravdu cokoliv. Obecně se nedá říci, které pohlaví nakupuje přes internet více. Dle posledních statistik je to mezi muži a ženami v tomto směru remíza. Jinak je však mužský styl nakupování zcela odlišný od toho ženského nejen v reálném životě, ale také i ve virtuální realitě.
Stejně jako v běžném životě, ani v tom virtuálním se muži příliš dlouho s nakupováním nezabývají. Vědí moc dobře, co potřebují, případně jsou schopni si udělat seznam, dle kterého se potom řídí. Jejich nákup skrze internet tak trvá obvykle jen několik málo minut. Přeci jen, mají na práci důležitější věci než si vybírat ze stovky nabídek tu nejlepší. Muži rovněž dávají přednost e-shopům, které jsou přehledné a mají intuitivní ovládání. Ne každý totiž takový je, a to ani zdaleka. Hodně obchodů má naopak chaoticky seřazené zboží, což ženě obvykle moc nevadí, ale chlap jde okamžitě jinam.
Samozřejmě, že obrovské rozdíly jsou i v tom, co nakupují ženy a emu dávají přednost muži. U žen nikoho asi moc nepřekvapí, že si přes internet objednávají kosmetiku, případně menší módní doplňky. To muži dávají raději přednost elektronice a samozřejmě také nářadí. Je to vcelku logické, neboť obojí je často v e-shopech ve slevě, což je velice lákavé. Přeci jen, ušetřit třicet procent za mobil, který jinak ve standardní kamenné prodejně člověk koupí za plnou cenu, je prostě dobrá koupě se vším všudy. Mnozí pánové si tak nakupují i šatstvo. Chození po obchodech s oblečením není pro valnou část mužů zrovna tím pravým ořechovým. Takto si mohou vybrat rychle co se jim líbí a už se tím více nezabývat.